ՏԵՂԵԿԱՏՎԱԿԱՆ-ՏԵԽՆՈԼՈԳԻԱԿԱՆ ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ ՍՈՑԻՈՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԱՌԱՆՁՆԱՀԱՏԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ

ՓԻԼԻՍՈՓԱՅՈՒԹՅՈՒՆ

  • Թ. Ա. Հովհաննեսյան ՃՇՀԱՀ
Keywords: industrial public, postindustrial public, manufacturer person, consumer person, mosaic culture, mono-metric man

Abstract

The philosophical analysis of theme is conducted by the following point of view: in comparison of prefixes of industrial and postindustrial informational publics of capitalism’s development.The tendencies of informational capitalism’s globalization and features of national countries socio-cultural transformations in that context were discussed. Special reflect was done to the sequences caused by modern informational means in problem of postindustrial public and formation of man’s mono-metrics

Author Biography

Թ. Ա. Հովհաննեսյան, ՃՇՀԱՀ

Հովհաննեսյան Թագուհի Արտաշեսի ( ՀՀ , ք . Երևան ) – ՃՇՀԱՀ ,
Էկոնոմիկայի , իրավունքի և կառավարման ամբիոն , ասիստենտ , ( +374 ) 93 3517 46

Published
2015-02-05
Section
Статьи