ԵՐԵՎԱՆԻ ՀԱՆՐԱՅԻՆ ԿՈՄՈՒՆԻԿԱՑԻՈՆ ՏԱՐԱԾՔՆԵՐԻ ՔԱՂԱՔԱՇԻՆԱԿԱՆ ՎԵՐԱԿԱԶՄԱՎՈՐՄԱՆ ՀԻՄՆԱԽՆԴԻՐՆԵՐԸ

ՃԱՐՏԱՐԱՊԵՏՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ՔԱՂԱՔԱՇԻՆՈՒԹՅՈՒՆ

  • Զ. Հ. Մամյան Ճարտարապետության եւ շինարարության Հայաստանի ազգային համալսարան
  • Դ. Ա. Պետրոսյան Ճարտարապետության եւ շինարարության Հայաստանի ազգային համալսարան
Keywords: public area, communication, industrial zone, reorganization, urban transformation.

Abstract

General principles of public communication spaces and the current state of public communication areas in Yerevan city are presented, as well as specific examples are given and justifications for the restructuring need of urban construction are rendered. The main directions for the smart solutions of the problem are identified. Particularly, as a main indicator for the smart management of space and planning serve the functional hustle and bustle of the corresponding area, passenger capacity, differentiation between the transportation flows and pedestrian transits, availability of the main elements of natural landscape, etc.

Author Biographies

Զ. Հ. Մամյան, Ճարտարապետության եւ շինարարության Հայաստանի ազգային համալսարան

ՃՇՀԱՀ, ճարտ․ թեկնածու, դոցենտ, հեռ.՝ +374 91 20 02 97

Դ. Ա. Պետրոսյան, Ճարտարապետության եւ շինարարության Հայաստանի ազգային համալսարան

ՃՇՀԱՀ, ասպիրանտ, հեռ.` +374 77 18 80 66 

Published
2017-06-26