ՀՀ ԲԱՆԿԱՅԻՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳՈՒՄ ՖԻՆԱՆՍԱԿԱՆ ՆՈՐԱՍՏԵՂԾՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԱՐԴՅՈՒՆԱՎԵՏՈՒԹՅԱՆ ԳՆԱՀԱՏՈՒՄԸ

ՏՆՏԵՍԱԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ

  • Ա. Զ. Կիրակոսյան Հ այաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարան
Keywords: banking system, econometric model, mobile banking, online or distance services, factor analysis, regression analysis, customer satisfaction

Abstract

The organizational, technological, strategic and economic factors of the banking system influencing on customer satisfaction are discussed hereby. An econometric model is proffered, which provides an opportunity to measure the customers’ satisfaction levels related to the financial innovations of the banking system.

Author Biography

Ա. Զ. Կիրակոսյան, Հ այաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարան

Կիրակոսյան Աշոտ Զաքարի, (ՀՀ ք. Երևան) – ՀՊՏՀ, hայցորդ, հեռ.՝ +374 98 700220

Published
2017-03-30