ՄՐՑԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆԸ ՈՐՊԵՍ ՕԴԱՅԻՆ ՓՈԽԱԴՐՈՒՄՆԵՐԻ ՇՈՒԿԱՅԻ ՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ԱՐԴՅՈՒՆԱՎԵՏՈՒԹՅԱՆ ԱՊԱՀՈՎՄԱՆ ԳՈՐԾՈՆ

ՏՆՏԵՍԱԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ

  • Գ. Ա. Խաչատրյան Հայաստանի ազգային պոլիտեխնիկական համալսարան
Keywords: air company, market, competition, monopoly, efficiency.

Abstract

The advantages and disadvantages of competition of air transportation in the Armenian market, the benefit of a competitive market and the harm of monopoly market are presented. The reasons of preventing the existence of competition have been examined. The situation with competition among Armenian and foreign airlines, as well as among different airlines on routes by the number of flights and traffic volume have been analyzed. The assessment on the situation of competition in Armenia made by international organizations are analyzed. The proposals to achieve thedemonopolization goals and to ensure the competition were given.

Author Biography

Գ. Ա. Խաչատրյան, Հայաստանի ազգային պոլիտեխնիկական համալսարան

ՀՊՃՀ,տ.թ.   դոցենտ, հեռ `(095) 57 47 67

Published
2015-03-16
Section
Articles